maartjeinkenia.reismee.nl

Jambo!

Lieve mensen,

Hier een berichtje uit het vrijwilligershuis.
Eergister was dan eindelijk de dag van vertrek, waar ik al tijden naar uit keek, maar ook erg tegen aan zat te hikken. Want dit betekende natuurlijk ook het afscheid van alle lieve mensen hier.
Rond half 10 vertrokken we richting Dusseldorf om daar na twee uur samen te komen met Leanne en Mirjam en hun familie en vriendjes. Na een bak koffie was dan toch het moment aangebroken dat we door de douane moesten en afscheid van elkaar moesten nemen. Dit werd natuurlijk een vreselijk brulfestijn.

De vlucht is, op een gek brandluchtje tijdens een beetje turbulentie (wat de nodige paniekgedachten bij ons opriep) na, verder prima verlopen. Om kwart over 6 's ochtends landden we op Keniaanse bodem. Hier hebben we zo'n 1.5 uur in de rij gestaan om langs de immigratiedienst te komen waardoor zelfs onze koffers al van de bagageband waren gehaald. We hebben dus gelijk kennis gemaakt met het Keniaanse tempo. Wel leuk om te vermelden dat op het vliegveld de stroom ook al een keer uit viel (dit schijnt hier regelmatig voor te komen). Waar in Nederland enige paniek zou ontstaan, keek niemand hier meer van op.

Vervolgens maakten we kennis met Peter, de coördinator van Doingoood. Hij bracht ons naar het vrijwilligershuis. Grappig was dat Leanne per ongeluk achter het stuur ging zitten omdat we even vergeten waren dat het stuur hier links zit. Tijdens deze rit hebben we onze ogen uitgekeken. Langs de wegen waren er vele krakkemikkige winkeltjes/kraampjes/huisjes en kampvuren te zien. Verder is het verkeer hier vreselijk! Er zijn geen duidelijke weghelften waardoor iedereen elkaar inhaalt, soms wel met 3 auto's naast elkaar. Ik maak me hier toch wel een beetje zorgen om, wetende dat ik 10 weken lang over deze week naar mijn projecten moet (Essa, ik denk dat ik na mijn reis nooit meer commentaar op je rijstijl zou hebben J).
's Middags zijn we al lekker met een paar andere vrijwilligers die in het huis verblijven naar het strand geweest. We zijn hier naartoe gegaan met de tuktuk, een driewielig vervoersmiddel. Het strand en de zee waren werkelijk adembenemend (zie foto's)! Een aantal vrijwilligers hadden een uitje op het strand met de kinderen van hun project. Het was echt geweldig om te zien hoe blij deze kinderen waren. Ze schreeuwden het uit van plezier. Veel kinderen hebben de zee nog nooit gezien, terwijl ze er toch vlakbij wonen! 's Avonds hebben we ‘lekker' gedoucht (we hebben hier alleen maar koud water, dus er kwam elke keer een gil uit de badkamer) en zijn we vroeg naar bed gegaan om wat slaap in te halen.

Vanochtend hebben we kennis gemaakt met de apen in de tuin. Verder hebben we 's middags wat rondgelopen en zijn we naar het publieke strand geweest. Nogmaals met de tuk tuk, waarbij ik zelfs al heb afgedingd! Tijdens onze wandeling hebben we ook onze eerste tropische regenbui al gemaakt, wat een storm! We moesten hierdoor naar binnen bij een tentje van een hotel, waar het water zelfs door het rietendak heen kwam. Het publieke strand ziet er verder op een vrije dag erg druk en gezellig uit. Er zijn kraampjes met leuke souvenirs, er loopt een kameel rond en er zijn overal jongens aan het voetballen.
's Avonds zijn we met alle vrijwilligers uiteten gegaan. Er speelde in dit restaurant een leuk bandje waardoor zelfs de security mannen aan het dansen waren (dat zie je de parkeerwachters in Nederland toch niet doen ;)).
Morgen krijgen we een rondleiding door het centrum van Mombasa. En dinsdag hopen we op ons project te beginnen. Ben erg benieuwd en heb veel zin om eindelijk te beginnen met hetgeen waar ik voor gekomen ben. In het fotoalbum heb ik een aantal foto's geplaatst.

Een hele dikke kus,
Maartje

Reacties

Reacties

Eline

Goed om te horen dat je veilig aangekomen bent room! Succes met je eerste werkdagen, ben benieuwd hoe het zal zijn!

xx

melissa

Maartje, heb jou helemaal niet meer gesproken, wens je veel plezier en heel veel 'succes'. Ik ga je volgen, je eerste verhalen zijn al erg interessant! Kan me jou schrik geluidjes al helemaal voorstellen ( die zullen er vast nog wel meer komen ;) ) good luck. Kiss kiss slobie

Chris

Funny sana, nyani katika bustani yako.

Hillie

Hoi Maartje,
Leuk verhaal. Je hebt al veel gedaan en gezien. Leuke foto's. Je bedoelde zeker dat het stuur rechts zit. Daarom zat Leanne achter het stuur. Ben ook heel nieuwsgierig naar dinsdag.
Kus mam

Issa

Jambo schat,

hoop dat je culture shockje alweer weg is. Ben blij te horen dat je vlucht nagenoeg vlekkeloos verlopen is. Ik merk alweer dat de rij instructeur in jou weer naar boven aan het komen is :p. Geniet ze en we bellen..Kus!

Lyanca

Hi Maartje!

Klinkt goed! Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat je een fantastische tijd zal hebben en ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Liefs.

Lotte

He Maart!!
Ik vind het leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je belevenissen! ik ben blij dat de vlucht rustig was en ik hoop dat het toilet je mee is gevallen ;) ..

nou alvast weer heel veel plezier en geniet ervan :)

groetjes lotte

ps. leuke foto's!!

Femke

He lieve Maart!

Superleuk dat je ons direct al zo uitgebreid op de hoogte houdt met foto's en al! Zeker erg gek om na zo'n vliegreis ineens in een hele andere wereld uit te stappen? Ben stiekem wel een beetje jaloers op m'n paarse rugzak..:P Geniet ervan (zo te zien doen jullie dat al aardig:))!! Ben benieuwd hoe de stad verder is en het project!
Hoop snel weer een verslagje te kunnen lezen!

Dikke kus van je zus

PS. En, hebben de oxazepammetjes nog wat gedaan?:P

Merel

Hi Maart!

Wat leuk om je eerste avonturen al te lezen en die foto's zien er veelbelovend uit :D Ben erg benieuwd naar je volgende avontuurlijke belevenissen. Heel veel plezier daar en geniet!

Xx

Hillie

Hoi Maart,
zoals vele anderen ben ik ook zeer nieuwsgierig hoe je alles morgen zal ervaren.
Vooral hoe jullie het aan gaan pakken met al dat educatieve speelgoed.
heel veel sterkte en succes.
dikke x mams

Dinne

Maartestaart!!!

Superleuk om je verhaaltje te lezen!
Geniet ervan en ik hoop nog heel veel verhaaltjes van je te lezen!

Dikke kus!

Klara

Hoi Maartje,

Leuk om je foto`s te zien en je belevenissen te lezen.
Heel grappig die aapjes in de tuin. Veel succes morgen op je project!

groetjes tante Klara en ome Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood